Kurs

I förra veckan, från tisdag till torsdag, var jag på biluthyrningskurs i Stockholm. Ensam!
Det var ganska skönt faktiskt, att klara sig själv och bara behöva rätta sig efter sig själv. Jag bodde på Birger Jarls hotellet som ligger 2 km från Centralstationen. Jag tänkte först ta taxi från stationen till hotellet men jag kom upp en stund tidigare än incheckningen så jag fick för mig att jag skulle ta mig dit till fots. Det verkade enkelt, man behövde bara följa Sveagatan och sen svänga av på Kungstensgatan och sen låg hotellet i korsningen två tvärgator bort. Men som jag blev varse om så heter gatorna i Stockholm nästan likadant så istället för att svänga av på Kungstensgatan råkade jag svänga av på Kungsgatan och följde sedan den väldigt länge utan att hitta hotellet. När jag började se affärer som Hugo Boss och LuisVuitton insåg jag att jag gått fel, dubbelkollade kartan och såg att jag skulle ha gått dubbelt så långt på Sveagatan innan jag svängde av. Så det var bara att traska tillbaka till Seagatan och börja om. Haha. Men jag hittade rätt tillslut som tur var, men det tog dubbelt så lång tid =P

Efter incheckningen på det fina hotellet tog jag mig ner till Drottninggatan för att titta lite. Så mycket snabbare det går att shoppa när man är själv! Drog igenom affärerna som jag ville in på på 2 timmar. Haha. Var i och för sig inte så noga  men ändå! Det blev lite vårkläder inhandlat.

Själva kursen gick fort och effektivt fram. På förmiddagarna bankades lagar om bokförning och hyresavtal in i huvudet på oss och på eftermiddagarna gick vi igenom vinst och förlust tabeller och annat som man behöver veta som egen företagare. Kursen kändes lite luddig ibland men det var nog för att vi hela tiden bara skrapade på ytan av alla saker vi gick igenom. Vi fick i princip bara lära oss det som var nödvändigt=)

Provet kändes också lite luddigt, många frågor som det fanns många svar på. Imorgon får jag reda på hur det gick!




Hotellrummet



Shoppat, från vänster: 2 par leggins svart och mörkblå, Vero Moda
                                 Chinos Beiga Vero Moda
                                  Klänning Rosa Gina Tricot
                                  Tröja HM

Många kramar


Kommentarer
Postat av: Mormor o morfar

Grattis till kursresultatet mamma har berättat att Du varit jätteduktig (inget ovanligt vet vi).Extra motion i huvudstaden det har vi också varit med om.Fräsiga kläder Du har handlat.Fina bilder på Svante (och Abbe var det väl också).Puss o kram mormor o morfar.

2010-03-09 @ 21:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0